Vroem Vroom

Simca 1000

Simca, een grappig merk dat in vroeger jaren de Franse vertaling was van de Fiat modellen. Maar ineens was er de Simca 100...

Alfa Romeo Giulia Nuova Super

Alfa Romeo heeft door de jaren heen de mooiste Coupé’s en cabriolets gemaakt. De Alfa die mij uit mijn jeugdjaren het mees...

Opel Manta

Eigenlijk weet ik niet meer wat ik eind jaren zestig precies van de Opel Manta vond. Een beetje ordi, geloof ik. Maar als ...

Fiat 850 Sport Coupé

Wat is er mooier dan je eerste nieuwe auto? Voor mij was dat in 1972 een gloednieuwe Fiat 850 Sport Coupé. Zooo’n mooi des...

Fiat 1300 Familiale

Veelal hadden Stationwagon-uitvoeringen geen mooier design dan de Sedan-versie. Vaak was er een vierkant stuk aangeplakt, ...

Triumph Dolomite

ls ik aan de Triumph Dolomite denk, dan denk ik met veel genoegen terug aan vakantieliefde Suzanne, die ik in Maidenhead o...

Fiat 2300S Coupé

Recentelijk bekeek ik weer eens een paar klassenfoto’s van de Van Hoogstratenschool en ja, dan komen de herinneringen weer...

Lancia Flaminia Coupé

Wat moet het toch heerlijk zijn geweest voor ontwerper Pininfarina om gewoon een mooie auto te ontwerpen zonder gehinderd ...

Austin Healey 3000 Mk III

Grappig, in voorbije jaren maakten automerken auto’s die zij mooi vonden en werden ze niet geremd door windtunneluitkomste...

Peugeot 504 Break

Wat een lel van een auto was die Peugeot 504 Break die als zeven-zitter Familiale heette. Hij was 34 centimeter langer dan...

Austin Maxi

Ik kan mij niet herinneren dat ik hem vaak in Den Haag heb zien rijden, de Austin Maxi. Een superslim design van Alec Issi...

Peugeot 404

Op de Carel Reinierszkade woonde een portiek naast ons mevrouw Molenaar, bij wie ik met een aantal vriendjes op de woensda...

Alfa Romeo GT 1300 Junior

Grappig, dat ik vaak een klassieker in Den Haag tegenkom en dan gelijk moet denken aan een vriendin uit mijn jeugdjaren, d...

Riley Kestrel

Na de introductie van de Mini had BMC [The British Motor Company] de smaak te pakken van dit soort auto’s met veel ruimte,...

Fiat 124 Sport Coupé

Tjoh, wat maakte Fiat eind jaren zestig toch fraaie auto’s, variërend van de 500 tot de 130 Coupé. Zelf kocht ik in die ti...

Morris Minor 1000 Convertible

Grappig dat in de jaren zestig bijna elk zichzelf respecterend automerk wel een cabrio-uitvoering had. De Britse merken wa...

Citroën Dyane

Op jonge leeftijd ervoer ik al een verschil in bloedgroepen. Ik herinner mij iemand die mij vol enthousiasme stond te vert...

Volvo P1800 ES

Tot mijn verbazing kreeg ik een foto gemaild van de hoofdredactrice van deze krant, Sanne Groeneboer, waarop zij poseert b...

MGB GT

Heeft u wel eens gesnoven aan een openstaand kiertje van een portierruit van een klassieke Britse auto uit de jaren zestig...

Fiat 128

Wat een ongelofelijke verandering was de opvolger van de Fiat 1100D, de Fiat 128. De 1100 was een periodieke verbetering u...

Triumph TR5 PI

Soms heb je van die mijmermomenten dat je ineens een naam te binnen schiet uit voorbije jaren. En recentelijk was dat Helm...

NSU 1000C

En ja hoor, daar stond hij aan de Zwedenburg waar ik recentelijk doorheen reed. Een witte NSU 1000C met knalrode skai/stof...

Renault 5

Wat heeft Renault toch karakteristieke auto’s gemaakt in het verleden. Momenteel stelt het naar mijn mening weinig meer vo...

Vanden Plas Princess 4 Litre R

Mijn vader had een zakelijke relatie met een dorpsgarage in Valkenburg in Zuid-Holland. Garage Poot, die gespecialiseerd w...

Fiat 850 Sport Spider

Wat maakte Fiat toch mooie Coupé’s en Cabrio’s begin jaren 70. Zelf koos ik voor een gloednieuwe, donkergroene Fiat 850 Sp...

TV Show

In deze rubriek neem ik je mee terug naar de jaren 60/70 toen auto’s nog met liefde werden ontworpen zonder belemmerende beperkingen van windtunnels, benzineverbruik, bijtelling, CO2- uitstoot en elektrisch vervoer nog voorbehouden was aan HTM-trams en de bezorgbusjes van Bakker HUS. Auto’s waar velen met warme gevoelens en mooie herinneringen aan terugdenken.


Columnist

  • Naam

    John Vroom

  • Column

    Vroem Vroom

  • Frequentie

    1x per 2 weken

  • E-mail

    Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.


Contact

Laan van Meerdervoort 174
2517 BH Den Haag

Lezersservice
ma t/m vrij van 10 tot 12 uur:

070 - 345 76 97

Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.


© 2021 De Haagse Tijden. All rights reserved. Powered by Brückel Reclame BV.